Nenas Batu – Manfaat Untuk Wanita

Post image for Nenas Batu – Manfaat Untuk Wanita

Nenas batu dipercayai berasal dari timur tengah. Pokok nenas batu hampir sama dengan nenas biasa tetapi daunnya lebih kecil dan tirus. Pokoknya juga jauh lebih kecil daripada nenas biasa. Buah nenas batu mempunyai ciri dan bentuk yang serupa dengan nenas biasa cuma ia bersaiz kecil dan bertangkai panjang.

Antara khasiatnya :

1. Mengecutkan rahim selepas bersalin, sekaligus menjadikan ibu-ibu awet muda.

2. Kalau rajin amal, tak perlu lagi jamu atau majun. Di dalamnya sudah terkandung berbagai-bagai khasiat untuk wanita.

3. Bagi ibu yang baru bersalin, untuk mengecutkan rahim, perlu ambil seminggu sekali sahaja.

4. Boleh jadikan ubat untuk menjarangkan anak – minum selama tempoh hendak menjarangkan anak.

5. Melawaskan kencing dan mengelakkan sakit batu karang serta buah pinggang.

6. Membantu melancarkan pembuangan angin.

7. Membantu ibu-ibu yang bakal menopause.

8. Bagi yang mengalami strok, minum dan sapukan pada tempat strok. Insya-Allah sembuh.

9. Jika rajin diamalkan minum air nanas batu, Insya-Allah 20 tahun lagi pun masih ehehehe..

10. Dikatakan mampu mengubati penyakit buasir.

11. Merendahkan paras kolesterol dalam darah.

12. Membuang toksin dalam badan.

13. Melancarkan perjalanan darah.

14. Mencantikkan bentuk badan

15. Menegangkan kulit

Nenas Batu ini amat baik untuk mengatasi masalah kelesuan,penurunan daya seksual, menjadikan pengaliran darah seimbang, memulihkan tenaga dan memulihkan segala urat yg rosak lepas bersalin, awet muda, masalah senggugut, keputihan, buasir, buang air berdarah…

Bukan untuk pompuan aje, laki pun boleh. Nenas Batu ni boleh guna berulang2 kali… bertahun2 kalau tak kerap guna. Kalau kerap guna pun rasa lebih dari setahun. Selagi kelopak dia mengembang bila dijemur… selagi tu la nenas batu ni tetap boleh digunakan

Cara-caranya : 

1. Basuh sehingga bersih.

2. Rendam dalam jag berisi air panas mendidih.

3. Biarkan satu jam (sehingga nenas batu itu menguncup).

4. Keluarkan dan tapis kalau terdapat sebarang serpihan kelopaknya. Air tersebut boleh digunakan sehingga 3 hari Minum setiap kali bangun tidur. Seelok-eloknya selawat la 3 kali sebelum minum.

5. Nenas batu yang sudah direndam jangan dibuang, jemur hingga kering di tempat yang ada cahaya matahari, minggu depan rendam lagi.

6. Buah ini bila direndam, kelopaknya akan tertutup rapat. Ia kembang semula bila dijemur. Jika kelopaknya tidak
boleh kembang lagi, tanda khasiatnya sudah habis dan boleh dibuang.

7. Nenas batu ini boleh digunakan sehingga setahun lebih, bergantung pada penggunaan.

 

Berminat Ingin Mendapatkan Nenas Batu Murah?

kami ada menjual nya dangan harga berpatutan:

Harga Nenas Batu RM13 sebiji (kecil) + Rm7 Pos = Rm20

* Promosi!! 3Biji (kecil) RM35 Free Pos Seluruh M’sia 
_________________________________________

 

Sms/whatsapp ” NENAS BATU ”  : Puan Missra https://www.wasap.my/60163268062

Terima Kasih,

search terms:

nenas batu,khasiat nenas batu,nanas batu,khasiat nanas batu,nenas batu ubat batu karang,pokok nenas batu,kebaikan nenas batu,khasiat nenas batu untuk wanita,nanas batu ubat batu karang,buah nenas batu,khasiat nanas batu untuk wanita,kegunaan nenas batu,khasiat nenas batu untuk lelaki,khasiat nenas kecil,khasiat nenas,nenas bstu,nenas batu ubat buasir,khasiat nanas batu untuk lelaki,manfaat nenas batu,pokok bunga nanas batu,teh nenas batu ibu menyusui,nenas mekah,cara menyediakan nenas batu,nenas batu untuk merancang,nenas batu kering,nana batu,khasiat nanas batu untuk buah pinggang,nanas batu arab,nenas,nenas batu boleh minum tiap hari ke,pokok nenas,nenas kecil,nenas kayu,cara minum air nenas batu,nenas batu untuk buang air besar berdarah,nenas batu untuk anak dara,nenas batu kajang,nenas batu dan buah pinggang,manfaat dari nanas baty,manfaat buah nanas batu,kahsiat nenas batu,harga nanas batu,cara rawatan guna nenas batu,cara penyediaan nenas batu jsm,cara minum nenas batu,cara minum air nens,cara guna pokok nenas batu,cara amalkan nenas batu,bunga nenas batu,batu nenas,kebaikan minum nenas batu,Ada macam 2 pokok ru ada nenes batu,kebaikan nenes batu,legunaan nenas batu,khasiat teh nenas batu,khasiat saintifik pokok nenas batu,khasiat nenas batu untuk mendapatkan zuriat,khasiat nenas batu mesir,khasiat nanas kecil,khasiat buah nenas batu kecil,khasiat buah nanas batu,kesan minum air nenas batu yg kerap,kegunaan nenas kecil,apa nenes batu

{ 4 comments… read them below or add one }

Denaihati June 19, 2013 at 3:16 pm

banyak khasiatnya untuk wanita, tak kurangnya untuk lelaki juga yer. kat tempat kita macam payah nak dapat.

Reply

ida May 30, 2017 at 3:08 pm

Dekat mana nak.dapat nanas batu nie ye

Reply

Dania July 20, 2017 at 4:06 pm

Klu kita tkthu kita mengandung tp mnum air nenas batu apa berlaku ya ?

Reply

Nenas Batu September 17, 2017 at 3:35 pm

Orang melayu jer panggil nenas batu , orang puteh panggil pine cone hehehe.. kalau nk dpatkan nenas batu murah

Reply

Cancel reply

Leave a Comment

Previous:

Next: