Nenas Batu – Manfaat Untuk Wanita Selepas Bersalin

Post image for Nenas Batu – Manfaat Untuk Wanita Selepas Bersalin

Buah Nenas batu ini dipercayai berasal dari timur tengah. Pokok nenas batu tidak  sama dengan nenas biasa tetapi daunnya lebih kecil dan tirus. Pokoknya juga jauh lebih kecil daripada nenas biasa. Buah nenas batu mempunyai ciri dan bentuk yang serupa dengan nenas biasa cuma ia bersaiz kecil dan bertangkai panjang.

Antara khasiatnya :

1. Mengecutkan rahim selepas bersalin, sekaligus menjadikan ibu-ibu awet muda.

2. Kalau rajin amal, tak perlu lagi jamu atau majun. Di dalamnya sudah terkandung berbagai-bagai khasiat untuk wanita.

3. Bagi ibu yang baru bersalin, untuk mengecutkan rahim, perlu ambil seminggu sekali sahaja.

4. Boleh jadikan ubat untuk menjarangkan anak – minum selama tempoh hendak menjarangkan anak.

5. Melawaskan kencing dan mengelakkan sakit batu karang serta buah pinggang.

6. Membantu melancarkan pembuangan angin.

7. Membantu ibu-ibu yang bakal menopause.

8. Bagi yang mengalami strok, minum dan sapukan pada tempat strok. Insya-Allah sembuh.

9. Jika rajin diamalkan minum air nanas batu, Insya-Allah 20 tahun lagi pun masih ehehehe..

10. Dikatakan mampu mengubati penyakit buasir.

11. Merendahkan paras kolesterol dalam darah.

12. Membuang toksin dalam badan.

13. Melancarkan perjalanan darah.

14. Mencantikkan bentuk badan

15. Menegangkan kulit

Nenas Batu ini amat baik untuk mengatasi masalah kelesuan, penurunan daya seksual, menjadikan pengaliran darah seimbang, memulihkan tenaga dan memulihkan segala urat yang rosak lepas bersalin, awet muda, masalah senggugut, keputihan, buasir, buang air berdarah…

Bukan untuk pompuan aje, laki pun boleh. Nenas Batu ni boleh guna berulang2 kali… dalam tempah masa yang lama kalau tak kerap guna. Kalau kerap guna pun rasa lebih dari setahun. Selagi kelopak dia mengembang bila dijemur… selagi tu la nenas batu ni tetap boleh digunakan

Cara-caranya : 

1. Basuh sehingga bersih.

2. Rendam dalam jag berisi air panas mendidih.

3. Biarkan satu jam (sehingga nenas batu itu menguncup).

4. Keluarkan dan tapis kalau terdapat sebarang serpihan kelopaknya. Air tersebut boleh digunakan sehingga 3 hari Minum setiap kali bangun tidur. Seelok-eloknya selawat la 3 kali sebelum minum.

5. Nenas batu yang sudah direndam jangan dibuang, jemur hingga kering di tempat yang ada cahaya matahari, minggu depan rendam lagi.

6. Buah ini bila direndam, kelopaknya akan tertutup rapat. Ia kembang semula bila dijemur. Jika kelopaknya tidak
boleh kembang lagi, tanda khasiatnya sudah habis dan boleh dibuang.

7. Nenas batu ini boleh digunakan sehingga setahun lebih, bergantung pada penggunaan.

 

Berminat Ingin Mendapatkan Nenas Batu Murah?

kami ada menjual nya dangan harga berpatutan:

Harga Nenas Batu

RM15 sebiji (sederhana) + Rm10 Pos = Rm25

* Promosi!!!

3Biji (sederhana) RM35 Free Pos Seluruh M’sia

_________________________________________

 

SMS Nenas Batu ke +60145444383

Whatsapp ” NENAS BATU ”  :
Puan Missra https://www.wasap.my/60145444383
Puan Missra https://www.wasap.my/60145444383
Puan Missra https://www.wasap.my/60145444383

 

Terima Kasih,

no sebelum ini 016-3268062

search terms:

nenas batu,khasiat nenas batu,nanas batu,khasiat nanas batu,pokok nenas batu,nenas batu ubat batu karang,kebaikan nenas batu,khasiat nenas batu untuk wanita,nanas batu ubat batu karang,khasiat nanas batu untuk wanita,buah nenas batu,nenes batu,nenas batu;khasiat,kebaikan dan keburukan nenas batu,apa kegunaan nenas batu,Nenas,nanas batu khasiat,kkasiat nenas batu,khasiat nenas kecil,kebaikan minum air nenas batu,harga nenas batu,ubat cina batu karang

{ 9 comments… read them below or add one }

Denaihati June 19, 2013 at 3:16 pm

banyak khasiatnya untuk wanita, tak kurangnya untuk lelaki juga yer. kat tempat kita macam payah nak dapat.

Reply

ida May 30, 2017 at 3:08 pm

Dekat mana nak.dapat nanas batu nie ye

Reply

ibrahim August 27, 2018 at 1:58 am

Asalam.
Kalau dok mencari boleh berhubung dengan number saya
Terima kasih

Reply

Dania July 20, 2017 at 4:06 pm

Klu kita tkthu kita mengandung tp mnum air nenas batu apa berlaku ya ?

Reply

Nenas Batu September 17, 2017 at 3:35 pm

Orang melayu jer panggil nenas batu , orang puteh panggil pine cone hehehe.. kalau nk dpatkan nenas batu murah

Reply

NADHRAH ABDULLAH October 8, 2017 at 2:06 pm

Salam, saya nadhrah, pembekal akar kayu dan herba direct hutan berdaftar SSM.kami juga ada bekalkan nenas batu secara pukal. Berminat boleh whatsapp sy

Reply

Qila August 2, 2018 at 1:53 pm

Assalam.. Kalau ibu menyusu boleh minum ke nenas batu? Ade effect x dkt anak?

Reply

produk2u August 6, 2018 at 2:37 pm

Boleh tiada masalah, cuma perlu minum air masak banyak2, dia mcm makan herba dan jamu

Reply

Zamani gunung August 13, 2018 at 7:27 pm

Saya keliru gambar yg di paparkan buah pine. Ceritanya buah nenas batu setahu saya pokok pine pokok kayu tiada menyerupai pokok nenas klu nenas batu memang sama dgn pokok nenas cuma tangkainya panjang lebih 30cm buahnya kecil dan keras. Minta pencerahan orang keliru

Reply

Leave a Comment

Previous:

Next: